تاریخ انتشار:98/2/16 - 11:23
شماره مطلب:1398216
بحث اين هفته حلقه هاي صالحين پايگاه بسيج فرهنگيان شهيد رجايي

          تبيين فرمايشات مقام معظم رهبري درديدار با فرهنگيان، ارديبهشت 1398

نشست حلقه هاي صالحين پايگاه بسيج فرهنگيان شهيد رجايي دوشنبه شانزدهم ارديبهشت درنمازخانه ساختمان مركزي تشكيل شد دراين نشست حجت الاسلام والمسلمين حسين دروديان به تبيين وبررسي اجراي رهنمودهاي مقام معظم رهبري درديداراخير با فرهنگيان پرداختند. ايشان با همياري اعضاء بخشهاي حكمت آميز اين ديداررا به همراه پيشنهاد هاي اجرايي درراستاي تحقق آنها تنظيم نمودند كه به شرح زير مي باشد.

زیبا چهره حکمت فرمایشات رهبری حفظه الله تعالی آن هنگام  بر ارادتمندان گشوده می شود که اهل معرفت و  دلسوزان عرصه فرهنگ سخنان معظم له را بر آمده ازیک خرد جمعی و بهرمند از انوار ملکوتی بیابند که  این رویکرد عامل استماع مفید و مطالعه متین می گردد ، در آن حالِ تتبعی است که  مخاطب وظائف خود و دیگران را از بیانات ایشان کمالی و جمالی وجدان می کند. یکی از مهم ترین دستگاهها که فرمایشات معظم له را در تنور تحقیق و تتبع لازم است  پخت و پز نموده و در اختیار نونهالان و نوجوانان و جوانان انقلابی قرار بدهد آموزش و پرورش است، زیرا این گستردگی مخاطب قریب به 40 میلیون فقط در انحصار این وزرات خانه می باشد،  به همین سبب اهل تدقیق قوا دهنده سوژه های تحقیقیاتی و پژوهشی و رونق دهنده دستور نسشت های فرهنگی  مدیران  مدارس و همچنین انتخاب های اثر گذار و نا امید کننده دشمن را در لابه لای این نشست های مقام عظمای ولایت با مردم و مسئولین صید کرده و دشمنان داخلی و خارجی را بهت زده می کنند،  به همین دلیل ملاقات معظم له در روز چهارشنبه  با فرهنگیان  کشور بهانه ایی گردید تا پیشنهاداتی برای  نشست های حلقه هاي صالحين بسيج فرهنگيان از افاضات ایشان تهیه و تقدیم مي گردد. انشالله که مورد استفاده واقع شود.

««متن افاضات و پیشنهادات جهت گام های اجرا»»

ردیف

شهید مطهریِ عزیز به معنای واقعی، یک معلم دلسوز بود که با فکر و بیان قوی، رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را در ذهن جوانان دنبال می‌کرد و شهادت او در این راه، به منزله امضای قطعی خداوند متعال بر کارنامه آن بزرگوار بود.

1

آماده سازی کتب شهید مطهری متناسب متون درسی دانش آموزان - برگزاری ضمن خدمت معلمان از کتب استاد شهید برگزاری کلاس های فوق برنامه با محوریت کتب استاد در مدارس

پ

مهمترین سرمایه برای یک ملت، سرمایه انسانی است، زیرا کشوربدون سرمایه انسانی مانند برخی از کشورهای پول داری است که ثروت آنها به صورت سفاهت‌آمیز در اختیار دست های خائن به بشریت قرار می‌گیرد.

2

دو راه پیشگیری و درمان که اولی برنامه های دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و همچنین سایر دانشگاههای کشور -  دومی آسیب شناسی از نیروی انسانی در  حال خدمت

پ

معلمان، پایه‌ریزان تمدن نوین، و جهادگرانِ در میدان کارزار با جهل و بی‌سوادی هستند که برای جامعه و نسلِ جوان آن، هویت‌سازی فرهنگی می‌کنند.

3

تهیه و تنظیم آرمی تحت عنوان هویت ساز در فرم های معلمان

پ

جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی از آن به آموزش‌وپرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشی باید جوری تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگی و مفهوم حیات بر اساس مبانی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.

4

آسیب شناسی از علل ترویج و ترغیب و تدریس سند 2030 بصورت جزیی در گزارشات یا انتقادات گزارش شده

پ

غربی‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما که علاقه‌مند به آینده کشور هستند، در کلاس درس خود برای آنها سرباز تربیت کنند، تا دانش‌آموز ما سرباز و رعیت همان وحشی‌های کروات‌زده‌ی ظاهرسازی شود که به راحتی آدم می‌کشند و به آدمکش‌ها کمک می‌کنند.

5

تشریح و تبیین آفات و آسیب های سند 2030 در سایت وزرات خانه و استانها

پ

خدمات معلمان در طول سالهای پس از انقلاب را خدماتی بزرگ و ثمربخش برشمردند و با انتقاد از کسانی که غیرمنصفانه و با اغراض سیاسی، درصدد بی‌قدر و قیمت کردن آموزش‌وپرورش هستند، گفتند: البته آموزش‌وپرورش با نقطه مطلوب فاصله دارد که باید با کار و تلاش، نواقص و معایب را برطرف کرد اما وضعیت امروزآموزش‌وپرورش با وضع اسف‌بار آن در قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

6

تصویب سوژه های تحقیقاتی و پژوهشی پیرامون مقایسه آموزش و پرورش قبل و بعد از انقلاب اسلامی و دستاورد های کشوری و بین المللی

پ

«دانشمندانی که کشور را در شاخه‌های مختلف علمی همچون فناوری نانو جزو رتبه‌های برتر دنیا قرار داده‌اند»، «هزاران دانش‌آموز و معلم شهید، و نسل سوم و چهارم انقلاب که با وجود زمینه‌های گوناگون برای مفاسد اخلاقی در دنیای امروز، با انگیزه مجاهدت، محکم و استوار در مقابل دشمن می‌ایستد و برای اعزام به دفاع از حرم اصرار می‌کند»، «جوانان فعال در اردوهای جهادی و دلدادگان به معنویات و اهل دعا، توسل و پیاده‌روی اربعین» در همین آموزش‌وپروش تربیت شده‌اند، بنابراین نباید آموزش‌وپرورش دوره انقلاب را دست‌کم گرفت.

7

تهیه و تنظیم برنامه ایی جهت معرفی دانش آموزان نخبه و صاحب رتبه جهانی در صدا وسیما و مجلات رشد و خانواده و...

پ

آموزش و پرورش باید انسان هایی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» تربیت کند که اگر چنین شود، همان آرزویی که بارها بیان کرده ام محقق می شود و ایران عزیز به جایگاهی می رسد که تا پنج دهه بعد، هر کسی در هر جای جهان بخواهد از مرزهای جدید علم آگاه شود باید زبان فارسی یاد بگیرد

8

تصویب پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی پیرامون ایران 5 دهه آتی و راهکارهای الزامی شدن زبان فارسی و راهکارهای رصد آن

پ

این سند نوعی ریل گذاری است و می تواند این بخش مهم از کشور را به سرمنزل مقصود برساند..

9

فعال شدن کارگروه های سند تحول در استانهای کشور و پالایش مصوبات آنها جهت طرح در کمیسون،  شورای انقلاب فرهنگی – حوزه های علمیه- آموزش و پرورش – مجلس شورای اسلامی- دانشگاههای کشور

پ

باید با جدیت، تحقق سند تحول را پیگیری کرد که این امر، روحیه انقلابی می خواهد.

10

تفویض اختیاراتی به کارگروه های مستعد و ممحض در شناخت سند و پیگیری فعالیت های انجام شده و در دست اقدام در آموزش و پرورش و سایر دستگاهها و انعکاسات آن در کشورهای اسلامی

پ

روحیه انقلابی به منزله جان و روح این ملت است و خداوند از کسانی که در این مسئله تشکیک و آن را تضعیف کنند، نخواهد گذشت.

11

تصویب موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی پیرامون آثار و برکات روحیه انقلابی در گام اول انقلاب اسلامی و آسیب های مقابله با آن در گام دوم

پ

مؤسس رژیم پهلوی را انگلیسی ها آوردند و وقتی او را نخواستند، به او دستور ترک کشور را دادند و رضاخان هم در اوج بی غیرتی و ذلت و خفت، این دستور را پذیرفت. آیا برای یک ملت، ننگ و سرافکندگی بیشتر از این امکان پذیر است که رئیس کشورش را بیگانگان بیاورند و هر وقت نخواستند با تحقیر او را بردارند؟

12

مطالعه و بررسی و برنامه ریزی جهت تهیه و تنظیم تاریخ تفصیلی  پهلوی اول و دوم و اربابان آنها در متون آموزشی دانشجویان و دانش آموزان و هم چنین فعالیت های هنری پیرامون آنها

پ

محمدرضا پهلوی را هم انگلیسی ها و امریکایی ها روی کار آوردند و او هم در مقابل، کشور را به خدمت آنها درآورد اما انقلاب، ایران عزیز را از زیر پای این انسانهای حقیر و پست و ظالم بیرون  کشید. حالا اگر کسی این روحیه انقلابی را تضعیف کند، آیا خدا او را می‌بخشد؟

13

برنامه ریزی جهت فعال شدن دانشجویان و دانش آموزان حول برنامه های هنری جهت دستاورهای مقایسه ایی انقلاب اسلامی 

پ

البته تصمیم و اقدام انقلابی به معنای بی توجهی به نقد عالمانه نیست چرا که استقبال از نقد عالمانه، جزو روحیه انقلابی است..

14

برنامه ریزی جهت برگزاری همایش و فراخوان مقالات پیرامون اقدام انقلابی به همراه نقد عالمانه

پ

متون آموزشی که این سازمان تولید می کند، باید منطبق با سند تحول باشد..

15

تصویب سوژه های تحقیقاتی و پژوهش هایی حول گام های تطبیق متون آموزشی با سند تحول و هم چنین علل عدم تطبیق آن با سند

پ

باید با سرعت و جدیت و در زمانی کوتاه این کار را انجام داد، چرا که امروزه هر «ساعت» در پیشرفت جامعه مهم است.

16

مطالعه و بررسی و برنامه ریزی جهت راهکارهای تطبیق متون آموزشی با سند تحول در دوره 4 ساله

پ

سازمان پژوهشی و برنامه ریزی باید از لحاظ انسانهای دانا، آگاه، خوشفکر، متدین و انقلابی غنی شود.

17

مطالعه و بررسی و برنامه ریزی جهت تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی، برای بهره برداری آموزش و پرورش از ظرفیت انجمن های علمی حوزه های علمیه و دانشگاهها و مؤسسات تحقیقاتی در کشور

پ

«افزایش بیشتر دانشجویان و ارتقای کیفیت دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی»

18

مطالعه و بررسی و برنامه ریزی جهت تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی حول رشته های کنکور و  بورسیه شدن دانشجویان و امتیازات ویژه برای دانشجویان در خدمت آموزش و پرورش

پ

در این مراکز باید معلمانی تربیت شوند که به معنای حقیقی کلمه، معلم و تعلیم دهنده دین و تقوا و انقلاب باشند.

19

مطالعه و بررسی و برنامه ریزی جهت تصویب ماده واحده ایی در شورای عالی آموزش و پرورش جهت تدریس دروس معارف انسانی و  اسلامی دانشجویان توسط اساتید متخصص حوزه علمیه

پ

جایگاه ایران در المپیادهای جهانی باید حفظ شود و تنزل رتبه های کشور در برخی المپیادها از جمله ریاضی، فیزیک، شیمی و رایانه جبران شود و کشور و ملت به المپیادی های جوانی که رتبه های جهانی کسب می کنند، افتخار کند..

20

تعریف پروژه ایی جهت سیر رتبه های المپیادی در گام اول و هم چنین آسیب شناسی از نزول رتبه های المپیادی دانش آموزان

پ

البته برخی از این موضوع برداشت ناصحیح و سطحی می کنند، نشاط و سرزندگی یعنی برنامه های ورزشی یا فوق برنامه های جذاب به‌گونه ای باشد که جوان، با انگیزه، پرانرژی و پرامید به درس و کار مشغول باشد.

21

برگزاری همایشی و فراخوان مقالاتی حول موضوع نشاط در 40 سال انقلاب اسلامی خصوصا در مدارس آموزش و پرورش

پ

گاهی اوقات فشارهای درسی در مدارس و در آموزشگاههایی که به دنبال قبولی بیشتر در کنکور یا به دست آوردن رتبه های بالا هستند، جوان را پژمرده و افسرده می کند که باید برای حل این مسائل فکر و تدبیر و اقدام کرد.

22

تصویب پروژه های تحقیقاتی پیرامون سبک تعامل اقتصاد ایران با مراکز علمی و آموزشی خصوصا آموزش و پرورش و آثار و آسیب های آن

پ

دانشگاهها می گویند در سالهای اخیر صندلی خالی هم داشته اند، لازم است کارشناسان با بررسی عمیق درباره «بودن یا نبودن کنکور، ادامه آن به شکل فعلی یا تغییر آن»، تصمیم گیری کنند و مسئولان مربوط این تصمیمات را اجرا کنند.

23

مطالعه و بررسی و برنامه ریزی پیرامون راهکارهای عبور از الزام نظام آموزشی با کنکور و بومی سازی آن

پ

البته  در ساختار، نیروی انسانی پرانگیزه و منابع مالی نقص هایی وجود دارد که وزیر محترم باید دنبال کند تا معاونت پرورشی به معنای حقیقی آن محقق شود.

24

برگزاری همایشی و فراخوان مقالاتی حول تشکیل معاونت پرورشی و افت و خیزهای آن شکل و محتوی آن در گام دوم انقلاب

پ

معلمان محترم، شریف و آبرودار هستند و عزت نفس آنان در مسئله معیشت باید محفوظ بماند.

25

تصویب پروژه های تحقیقاتی پیرامون سبک تعامل اقتصاد ایران با آموزش و پرورش و راهکارهای آن  برای رفع مشکلات معیشتی معلمان در گام دوم انقلاب

پ

آنها می خواهند از این نقطه ضعف برای مقاصد خود بهره برداری کنند اما قطع نظر از این سوءاستفاده، باید درباره درآمد معلمان به‌گونه‌ای عمل کرد که عزت نفس آنان حفظ شود.

26

مطالعه و بررسی و برنامه ریزی جهت تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی حول راهکارهای خدمات به معلمان کشور و تصویب پرادخت هزینه های تعاملی  پیرامون به کاری دانش آموزان در ادارت دولتی

پ

این دانش آموزان حتی تا هنگامی که مدارس آنها با همت دولت و مردم و کمکهای قابل تقدیر خیرین مدرسه ساز تعمیر و ساخته شود نباید از درس و تحصیل عقب بمانند.

27

برنامه ریزی جهت کلاس های مکمل در مناطق سیل زده با استفاده از اوقات فراغت آنان و سایر دستگاههای دولتی

پ

قدرتمندان مادی دنیا چندین قرن برای القای تعارض دین با علم تلاش کردند اما در جمهوری اسلامی پرچم دین از همه جای دنیا برافراشته تر است و کشور از لحاظ علمی نیز جزو کشورهای پیشرفته محسوب می شود.

28

تصویب پروژه های تحقیقاتی پیرامون تعامل علم و دین در جهان و 40 سال انقلاب اسلامی

پ

این نخبگان عزیز با هویت «ایرانیِ سربلند» و هویت دینی و اسلامی مشغول تحقیق و نوآوری و ابتکار و پیشرفت علمی هستند که این حرکت نشاط انگیز باید همچنان با قدرت ادامه داشته باشد.

29

برگزاری همایش و فراخوان مقالاتی حول نقش دین در نوآوری و ابتکارات در 40 سال انقلاب اسلامی خصوصا آموزش و پرورش

پ

مهارت آموزی باید از مدارس و دبیرستان ها شروع و پیگیری شود.

30

تعریف پژوهشی پیرامون سیر مهارت آموزی در 40 سال انقلاب اسلامی خصوصا آموزش و پرورش

پ

امریکا و صهیونیزم در همه ابعاد در حال برنامه ریزی و اقدام هستند البته این مختص دولت فعلی امریکا نیست، قبلی ها هم همین کارها را با دستکش مخملین انجام می دادند اما کمکی که رئیس جمهور فعلی امریکا به ما کرده این است که این دستکش را درآورده و همه آن چدن پنهان در زیر دستکش امریکایی ها را می بینند.

31

مطالعه و بررسی و برنامه ریزی جهت معرفی اسناد لانه جاسوسی و جنایات امریکا در متون درسی دانش آموزان

پ

در مقابل آرایش جنگی دشمن علیه ملت ایران، ملت باید آرایش مناسب بگیرد و همه مسئولان، آحاد ملت و افراد توانا و نخبه در هر زمینه ای مشغول کارند با احساس مسئولیت و آمادگی وارد میدان شوند.

32

الزام تعریف آرایش  مناسب در سال تحصیلی آتی در دوره های آموزشی و نشست های آموزش و پرورش

پ

دشمن علی الظاهر در زمینه نظامی آرایش جنگی ندارد که البته نظامیان ما حواسشان جمع است.

33

برنامه ریزی تحقیقاتی  پیرامون دانش آموزانی که والدینشان نظامی هستند جهت اجرای برنامه هنری پیرامون سبک های آرایش نظامی در مدارس

پ

همه مراقب باشند بخاطر اختلاف سلیقه های کوچک مقابل هم قرار نگیرند چرا که اقتدار ملت در گرو اتحاد آحاد مردم، گروههای اجتماعی، اقوام مختلف و وحدت متقابل مسئولان و مردم است.

34

برگزاری همایش و فراخوان مقالاتی حول نقش وحدت و اقتدار در 40 سال انقلاب اسلامی خصوصا آموزش و پرورش

پ

به فضل الهی توطئه ها و تدابیر دشمن با وجود همه تبلیغات وسیع برای مشغول کردن ذهن ها و مخلوط کردن صحنه، به ضرر خود او تمام می شود.

35

تعریف پروژه ایی جهت موضوعات شکست های امریکا در 40 سال انقلاب اسلامی ایران

پ

بدون تردید جوانان عزیز ایران سرافراز، شکست امریکا و به زانو درآمدن صهیونیزم و عزت و عظمت نهایی ملت ایران را مشاهده خواهند کرد.

36

برگزاری همایش و فراخوان مقالاتی حول نقش جوانان در 40 سال انقلاب اسلامی  حول شکست امریکا و رژیم صهیونیستی خصوصا در آموزش و پرورش

پ

 

 

افزودن نظر جدید

کد امنیتی
کد امنیتی برای جلوگیری از ارسال اسپم می باشد.
Image CAPTCHA
لطفا کاراکترهای تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.

پیوندهای تصویری