تاریخ انتشار:99/3/20 - 08:40
شماره مطلب:1399320
اقتصاد مقاومتي با نگاهي بر وصيت نامه سياسي الهي حضرت امام خميني (ره)

استخراج 110 پرسش وپاسخ اقتصادي مقاومتي از وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره)

اگر قرآن در مدارس و دانشگاهها مظلوم و مهجور واقع گردد اقتصاد مقاومتی به طریق اولی به دست فراموشی سپرده می شود. چرا که یکی از مقدمات اصلی ظلم مستمربشری و نابرابری اقتصادی خدا فراموشی است زیرا انسان با خیالات واهی احساس می کند که با زرنگی و محاسباتی که دارد در مادیات دخل و تصرف نموده و به ثروت و سرمایه ایی می رسد که باید آنرا مایه فخر فروشی و برتری طلبی خود قرار دهد و این پندارها سبب می شود که زرنگی و فعالیت از کرامت و فضیلت انسان قلمداد گردد، به همین سبب دچار مرضی کشنده و لاعلاج می گردد که آن تکبر بر دیگران است: همچنانکه در آیه 34سوره مبارکه کهف آمده است (وَ کانَ لَهُ ثَمَرٌ فَقالَ لِصاحِبِهِ وَ هُوَ يُحاوِرُهُ أَنَا أَکْثَرُ مِنْکَ مالاً وَ أَعَزُّ نَفَراً ) و آن مرد را ( غیر از اینها نیز ) اموال گوناگون بود ، پس ( از روی تکبر و غفلت از حق ) به رفیقش در حالی که با او گفتگو داشت گفت: من مالم از تو بیشتر و افرادم از تو نیرومندتر است. این جمله مورد گوشزد قرآن کریم {أَنَا أَکْثَرُ مِنْکَ مالاً وَ أَعَزُّ نَفَراً} در ادبیات امروز کشور ما و جهان اقتصاد مقاومتی که دارو و درمان فقر و محرومیت است را بر نمی تابد. چراکه انسان خدا فراموش به توهمی به نام اقتصاد پایدار و جاوید قلبش گرم وگرفتار می گردد (وَ دَخَلَ جَنَّتَهُ وَ هُوَ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ قالَ ما أَظُنُّ أَنْ تَبيدَ هذِهِ أَبَداً)و در حالی که ( از نظر سوء عقیده و عمل ) ستمکار به نفس خویش بود ( همراه رفیقش ) به باغ خویش درآمده ، گفت: گمان نمی کنم هیچ گاه این باغ فنا پذیرد! عقاید اقتصادی انسان با توجه به جهان آخرت، فقر زدایی از جامعه بشری را به همراه دارد. ترجیح سرمایه دار بر فقرا یعنی مقدم داشتن مخلوق برخالق،که منشأ هر فساد اقتصادی می تواند باشد.تفکیک دنیا ازآخرت دراقتصاد جهانی، ثمره تلخش جواز مرگ ومیر مستضعفان جهان بوده است. که با حضور منحوس ویروس کرونا این مطلب به وضوح آشکار شده است رهبران بزرگ جهان بشریت که قدرت خدمت رسانی به فقرا جامعه را داشتند ، تن به زندگی اشرافی ندادند. اقتصاد حامی اشرافگیری در جهان، از بردگی و برده سازی انسانها حمایت می کند، تا لذات خیالی خود را پاسخگو باشد که نوع قتل جورج فلوید به دست پلیس امریکا این ادعا را به خوبی اثبات می کند. یکی از دلایل عقب ماندگی کشورها و اکثر مردم جهان، اقتصاد اشرافی می باشد.انسان بدون توجه باطنی به جهان آخرت و زندگی پیامبران و جانشینان بر حق آنان قادر نخواهد بود به زندگی اشرافی پشت نموده و از آن بگذرد، در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی رحمه الله علیه روشنگریهایی در این موضوع به صراحت بیان شده است، که می تواند راهگشای اقتصادي باشد.در وصیت نامه نورانی امام خمینی علیه الرحمه كلید واژه هایی در باره اقتصاد قرآنی و انسانی تعبیه شده است. اگر وصیت نامه امام راحل با رویکرد اقتصادی مورد مطالعه واقع گردد، بشارت اقتصاد مقاومتی  برآمده ازآن، می تواند حلال مشکلات اقتصادی مسلمانان باشد. این مقاله بصورت تطبیقی و تضمنی، اقتصاد مقاومتی را از وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل (رحمه الله علیه) مورد بررسی قرار داده است. چراکه اقتصاد مقاومتی باعث می شود، رهبرجامعه دراوج خدمتگزاری خودش را بدهکار خداوند و خلق بداند و اقتصاد مقاومتی مسئولان کشور رابا قاعده (میزان درهر كس حال فعلی او است) سنجش می نماید. لذا جهت تازه سازی مطالبه مقام معظم رهبری حفظه الله از برای دولت و مسئولین کشوری 110 سوال استفهامی و انکاری از وصیت نامه سیاسی الهی معمارکبیر انقلاب اسلامی برای به جریان انداختن اقتصاد مقاومتی در ریل سیاست گذاری های کشور به خدمت اندیشمندان گرامی تقدیم می گردد.

در وصیت نامه معمار کبیر انقلاب اسلامی، اقتصاد باید بر آمده از ثقلین باشد. اقتصاد بر آمده ازثقلین قرآن را از محجوريت نجات داده و به عرصه برنامه ریزی اقتصادی مردم دعوت می کند.امام راحل مقاصد شوم جنایتکاران عالم را با عقاید اقتصادی آنان مرتبط می دانند.در دیدگاه اقتصادی امام راحل ثروت های هنگفت بدون فریب های رسانه ای انباشت نمی گردد. در نظر امام راحل اقتصاد فاسد، یا منکر دین است ویا دین به اختیاراو فرماندهی می گردد.امام حاکمیت طاغوت را با طاغوت اقتصادی هم آغوش می داند همچنانکه پیش بینی معظم له در نظام امریکا با حضور ترامپ قمار باز در حال به وقوع پیوستن است. امام راحل معتقد است، ترک دنیا به تنهایی و هم چنین تعمیر دنيا بدون آخرت، حاصلش بر پایی بازارهای جهانی فروش فحشا و منکرات و مسکرات و در نهایت ظلم به ستمدیدگان است، که مادر زیاده خواهی استعمار گران و تفرقه پراکنی آنان میان مسلمانان و مردم جهان و منادی شعار جدایی دین از سیاست می باشد.امام عدالت اجتماعی را بدون عدالت اقتصادی زمینه نقض حقوق بین المللی و میدان دادن به رژیم های ستمگری چون اسرائیل می دانند.امام  علت حصر اقتصادی استعمارگران را درمقابل مقاومت اقتصادی مسلمانان و مردم جهان معرفی می نمایندوبراین اعتقادند، که مقاومت ثمره ابتکار و استقلال به همراه خود می آورد، وجامعه را از بازار مصرف اجناس ذلت بار واستعداد کش جوانان وتحقیر کننده آنان در امان می داردو قدرت های اقتصادی ظالمانه را چنان عاجزمی نماید، که برای ادامه حیات خودشان نیاز به ریختن خون محرومین و مظلومان جهان پیدا می کنند که در برخوردهای طبقاتی کووید 19 در کشورهای اروپایی و کودک کشی در یمن و فلسطین و میانمار به اثبات رسید. امام معتقد است فقه اسلامی آنقدر پویا است که می تواند اقتصاد را با احکام اولیه و ثانویه به نفع مومنان و مستضعفان جهان رقم زند.امام راحل یکی از راههای شناخت فرقه های انحرافی را راه معاش و اقتصاد حامی از آنان می دانند.درنظرامام،عقاید صحیح اقتصادی مسئولین را علاقمند می کند، تا كپر و حلبی های زاغه نشینان را مقدم بر کاخهای ثروتمندان و سرمایه داران قرار بدهند،زیرا خیر دنیا و آخرت خود را در آن می بینند.امام راحل پیشانی نورانی جمهوری اسلامی را در اقتصاد آن دانسته و پیشانی سفید اقتصاد را در خدمت به پابرهنگان و محرومان معرفی می نمایند.

سؤالات:

1- آیا می توان دغدغه های اقتصادی امام خمینی (رحمه الله علیه) را در قالب اقتصاد مقاومتی تعبیر نمود؟

2- آیا امام راحل با زندگی مرفه می توانست محرومان را جذب و مستکبران را ذلیل نماید؟

3- آیا یکی از دلایل مهم موفقیت ها ی امام(ره) می تواند تفکر اقتصاد قرآنی او باشد؟

4- آیا توصیه امام(ره) راحل به مسئولین در تقدم پابرهنگان برثروتمندان همان اقتصاد پیامبران الهی است؟

5- آیا امام فرهنگ اقتصادی مردم را عامل  عزت و ذلت فردی و جمعی آنان می دانند؟

6- آیا خدمت به زاغه نشینان از دیدگاه امام(ره)می تواند جواز سرمایه داربودن مرفه ان بی درد در نظام اسلامی باشد؟

7- آیا توسعه اقتصادی از دیدگاه امام(ره) بدون توجه به محرومان مشروع می تواند باشد؟

8- آیا از دیدگاه امام(ره) مسئولین فارغ از حس فقر می توانندعدالت اجتماعی را فرماندهی کنند؟

9- آیا به نظرامام(ره) ابتکارواستقلال در کشور با زندگی اشرافی مسئولین قابل جمع می باشد؟

10- آیا امام(ره) میزان انحراف افراد در نظام مقدس جمهوری اسلامی را راه معاش و عقاید اقتصادی آنان می دانند؟

11- آیا نظریه اقتصادی امام(ره)  عامل تفکیک خیر دنیا و آخرت از همدیگر می گردد؟

12- آیا یکی از دلائل امام(ره) در برتری دادن ملت ایران بر مردم زمان رسول الله  (صلی الله علیه واله و سلم) می تواند، رفتار اقتصادی آنان باشد؟

13- آیا از دیدگاه امام(ره) اقتصاد سالم عامل روحيه شهادت طلبی می گردد؟

14- آیا از منظرامام(ره) یکی از معیارهای شناخت مسئولین، حال فعلی آنان در اقتصاد می باشد؟

15- آیا ریشه انحراف اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل منحرف شدن مسلمانان از ثقل اکبر و کبیر و توجیه اقتصاد انفعالی می تواند باشد؟

16- آیا دور شدن ازدستورات اقتصاد مقاومتی در ثقل اکبر حاصل مهجور گذاشتن ثقل کبیر می تواند باشد؟

17- آیا حکومت های ضد قرآنی اقتصاد مقاومتی را بر می تابند؟

18-آیا حکومت های ضد قرآنی مستقیما و صریحا به دستورات اقتصادی قرآن می تازندیا با وسیله قرار دادن قرآن مقاصد خود را تأمین  می کنند؟

19- آیا راهکار اجرای اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل نجات قرآن از گورستانها و مجالس مردگان می باشد؟

20- آیا اقتصاد مقاومتی می تواند توطئه قرآن بر علیه قرآن را خنثی کند؟

21- آیا وهابیت با مبارزه علیه اقتصاد مقاومتی می تواند با تفرفه میان مسلمانان به اهداف پلید خود برسد؟

22- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل می تواند عامل وحدت میان مسلمانان و بشریت باشد؟

23- آیا اقتصاد مقاومتی زمانی از قید بند جدا می شود که بدست افراد رها شده از قید وبند مدیریت گردد؟

24- آیا اقتصاد مقاومتی قادر است با مطامع پست بشری مبارزه کند؟

25- آیااقتصاد مقاومتی مانع جنایت و خیانت و مقاصد شوم ظالمان می شود؟

26- آیا اجرای اقتصاد مقاومتی مانع خیانت به ملت می شود؟

27- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل می تواند همان اقتصاد ائمه اطهار علیهم السلام باشد؟

28- آیا اقتصاد مقاومتی می تواند عامل رشد و عظمت ملتها باشد؟

29- آیا اقتصاد مقاومتی به مستضعفان قدرت فریاد کشیدن بر سر ستمگران جهان را می دهد؟

30- آیا کنارکذاشتن اقتصاد مقاومتی می تواند مقدمه سقوط حکومت های دینی و عدالت طلب گردد؟

31- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل می تواند مانع تفرقه و عامل وحدت اجتماع ملت باشد؟

32-آیا اقتصاد مقاومتی اجازه تن دادن به ترویج مواد مخدر و مسکرات و مراکز فحشاء می دهد؟

33- آیا اقتصاد مقاومتی در میان تمامی پیامبران از آدم تا خاتم رواج داشته است؟

34- آیا اقتصاد مقاومتی دست  استعمار و استثمارگران داخل و خارج کشور را قطع می کند؟

35- آیا اقتصاد مقاومتی اجازه می دهد مسئولین  تنها به منافع شخصی خود فکر کنند؟

36- آیا اقتصاد مقاومتی عامل یأس و ناامیدی کفار و منافقین می گردد؟

37- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل عامل ترک دنیا و مقام پرستی می گردد؟

38- آیا اقتصاد مقاومتی در اسلام موافق با تمدن اسلامی و حکومت مهدوی است؟

39- آیا اقتصاد مقاومتی مانع فساد و تباهی جامعه است؟

40- آیا اقتصاد مقاومتی مانع تقلید کورگورانه می گردد؟

41- آیا اقتصاد مقاومتی مانند قواعد عقلی وریاضی برای بسط عدالت اجتماعی لازم و ثابت است؟

42- آیا اقتصاد مقاومتی با جدایی دین از سیاست مخالف است؟

43-آیا اقتصاد مقاومتی عامل ایجاد عدالت اجتماعی  به نفع مستضعفان است؟

44- آیا اقتصاد مقاومتی پیروی از اسلام و رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم است؟

45- آیا اقتصاد مقاومتی یعنی راه استعمارگران خونخوار را سد کردن؟

46- آیا اقتصاد مقاومتی ازدیدگاه امام راحل مانع ترویج منفی نگری دشمنان می گردد؟

47- آیا اقتصاد مقاومتی چشم و گوش پیروان خود را باز نگه می دارد؟

48- آیا اقتصاد مقاومتی ملت حاضر را برملل گذشته برتری می دهد؟

49- آیا اقتصاد مقاومتی دشمن هوای نفس است؟

50- آیا اقتصاد مقاومتی طرفدار محرومان و مظلومان است؟

51- آیا اقتصاد مقاومتی مستضعفان و مظلومان را نور چشم اولیای نعم و مسئولان قرار می دهد؟

52- آیا اقتصاد مقاومتی ضد منافع ابر قدرتها می باشد؟

53- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل مانع اختلاف میان دولت وملت می گردد؟

54- آیا اقتصاد مقاومتی راه چپاولگری را سد می کند؟

55- آیا اقتصاد مقاومتی پیوند دوستی میان دانشگاه و حوزه را عمیق تر می کند؟

56- آیا اقتصاد مقاومتی مانع مصرفی شدن ملت می شود؟

57- آیا اقتصاد مقاومتی مساوی است با شعار اگر بخواهیم می توانیم؟

58- آیا اقتصاد مقاومتی مانع بیگانه زدگی وخود باختگی می گردد؟

59- آیا اقتصاد مقاومتی ضد کهنه پرستی و عقب ماندگی می شود؟

60- آیا اقتصاد مقاومتی مانع یأس و ناامیدی ملت می گردد؟

61- آیا اقتصاد مقاومتی مراکز تعلیم و تربیت را مصون از انحراف می کند؟

62- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل مانع تولید خان بازی و زمین خواری می گردد؟

63- آیا اقتصاد مقاومتی مانع امیدواری و وابستگی مسئولان به قدرت های جهان خوار می شود؟

64- آیا اقتصاد مقاومتی مساوی است با شعار علاج واقعه قبل از وقوع، است؟

65- آیا اقتصاد مقاومتی سرمایه داران و زمینخواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات كه تلخی محرومیت ورنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی توانند بفهمندمسئول و مدیرخود قرار می دهد؟

66- آیا اقتصاد مقاومتی باید دغدغه مسئولان جامعه باشد؟

67- آیا اقتصاد مقاومتی باعث می گردد تا ملت و دولت خدای متعال را حاضر وناضر و خود را در محضر مبارک او بدانند؟

68- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل با اشخاص متعهدسابقه دار و صاحبنظر در امور شرعی و اسلامی در سیاست همراه گردیده وبا قوه قضائیه پشتیبانی می شود؟

69- آیا اقتصاد مقاومتی با دادگستری متحول اجرایی می شود؟

70- آیا اقتصاد مقاومتی خوش آیند ملی گراها و روشنفكران مصنوعی و روحانی نمایان نمی باشد؟

71- آیا با اقتصاد مقاومتی می توان فرقه های ضد اسلام و نظام جمهوری اسلامی را شناسایی نمود؟

72- آیا اقتصاد مقاومتی شعار"نظم در بی نظمی " را بر می تابد؟

73- آیا اقتصاد مقاومتی هر روز بر دقت ها وبحث و نظرها و ابتكار و تحقیقها می افزاید؟

74- آیا اقتصاد مقاومتی ازدل علوم معنوی اسلامی استخراج می گردد؟

75- آیا اقتصاد مقاومتی ازدیدگاه امام راحل با کاغذ بازی و پیچ و خم های قوه مجریه هم آغوش می گردد؟

76- آیا اقتصاد مقاومتی قوه مجریه رادر خدمت مستضعفان و طبقه محروم قرار می دهد؟

77- آیا اقتصاد مقاومتی مانع کشورهایی می شود که قصد دخالت در کشور ما را دارند؟

78- آیا اقتصاد مقاومتی حفظ استقلال و منافع کشور رادر مقابل کشور های متجاوزبیمه می کند؟

79- آیااقتصادمقاومتی مانع می شودریشه كشوربه تباهی ووابستگی دربعض امورهرچند ممكن است ظاهر فریبنده ای داشته باشد یامنفعت وفایده ای درحال داشته باشدسوق داده شود؟

80- آیا اقتصاد مقاومتی خودخواهی ها و فرصت طلبی ها وانحصارجویی ها پنهان درتبلیغات دشمنان را خنثی می کند؟

81- آیا اقتصاد مقاومتی وابستگی و نوكرمآبی و ثناجویی و مداحی ازجرثومه های فساد و معادن ظلم و فحشا را بر می تابد؟

82- آیا اقتصاد مقاومتی مسلمانان، می تواند اسلام را جهانگیر کند؟

83- آیا اقتصاد مقاومتی دانشگاهها و مراكز تعلیم و تربیت را با برنامه های اسلامی و ملی در راه منافع كشور به تعلیم و تهذیب و تربیت كودكان و نوجوانان و جوانان هدایت می کند؟

84- آیا اقتصاد مقاومتی مانع قراردادهای خانه خراب كن بر ملتهای محروم وغارت زده از سوی ابر قدرتها می شود؟

85- آیا اجرای اقتصاد مقاومتی مانع می شود برجهاوكاخها بر روی اجساد مظلومان بنا گرددو بانكهای خارج از دسترنج این مظلومان پرشود؟

86- آیا اقتصاد مقاومتی شخصیت های پاكدامن با گرایش اسلامی و ملی به معنای صحیحش برای قوای سه گانه  تربیت می کند؟

87- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل سبب وفاداری نیروهای مسلح می گردد؟

88- آیا اقتصاد مقاومتی سبب قدرت ابتكار و پیشرفت در اختراعات دولت و ارتش می شود؟

89- آیا اقتصاد مقاومتی مانع زندگانی ننگین بردگی اجانب ولو با رفاه حیوانی می گردد؟

90- آیا اقتصاد مقاومتی قدرت  مقاومت در برابرتحریم کالاهای جهانخواران را به دولت و ارتش داده و عامل خودکفایی کشور می گردد؟

91- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل مانع تبلیغ استعمارگران غرب و شرق برای درست كردن بازار كالاها خصوصا تجملی و تزئینی از هر قماش ازتقلید در ساختمانها و تزئینات و تجملات آنها و تقلید در اجناس نوشیدنی وپوشیدنی و در فرم می گردد؟

92- آیا اقتصاد مقاومتی مانع افتخار بزرگ فرنگی مآب بودن در تمام شئون زندگی از رفتار و گفتار و پوشش و فرم آن بویژه درخانم های مرفه یا نیمه مرفه گردیده و در آداب معاشرت و كیفیت حرف زدن و به كار بردن لغات غربی در گفتار و نوشتار به صورتی كه فهم آن برای بیشترمردم غیرممكن و برای هم ردیفان نیز مشكل بوده می شود؟

93- آیا اقتصاد مقاومتی مانع آزادی به شكل غربی آن كه موجب تباهی جوانان و دختران و پسران بوده می گردد؟

94- آیا اقتصاد مقاومتی مانع ترویج مراكز فساد و فحشاء و مراكز قمار و لاتار و مغازه های فروش كالاهای تجمل گرايي و اسباب آرایش و بازیها و مشروبات الكلی بویژه آنچه واردات از غرب است می گردد؟

95- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل مانع می گردد که جوانان طعمه جهانخوران جنایتکار شوند؟

96- آیا اقتصاد مقاومتی کلام مرحوم مدرس آن روحانی متعهد پاك سیرت و پاك اندیشه را ترویج می دهد؟

97- آیا اقتصاد مقاومتی کارهای عمرانی را فقط به محلات مرفه نشین اختصاص می دهد؟

98- آیا اقتصاد مقاومتی مانع خیرخواهی گرگ هایی در پوشش چوپان و بازیگران می شود؟

99- آیا اقتصاد مقاومتی ازدیدگاه امام راحل مانع  سم پاشی کج فهمان می گردد تااسلام را طرفدار بی مرز وحد سرمایه داری و مالكیت معرفی نمایند؟

100- آیا اقتصاد مقاومتی مانع تبلیغات بی محتوای قطب ظالم چپاولگر سرمایه داری و قطب ملحد اشراكی وكمونیستی می گردد؟

101- آیا اقتصاد مقاومتی خیر دنیا وآخرت ملت را رسیدگی به حال محرومان جامعه معرفی می کند؟

102- آیا اقتصاد مقاومتی مانع  کج فهمی ازآیات یا جملات نهج البلاغه برای ترویج اسلام موافق با مكتب های انحرافی ماركس و امثال آن می گردد؟

103- آیا اقتصاد مقاومتی، طبقات متمكن را داوطلب  می کندبرای زاغه و كپرنشینان مسكن و رفاه تهیه نمایند؟

104- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل  مانع پول های گزافی است  كه از سرمایه داران بی خبر از خدا برای مخالفت با جمهوری اسلامی پیشنهاد می گردد؟

105- آیا اقتصاد مقاومتی باعث می گردد تا ملت از روی انصاف امور کشور رابا دیگر بلاد مقایسه نمایند؟

106- آیااقتصاد مقاومتی مانع اشخاص مغرض، سلطنت طلب، سرمایه دار هنگفت كه با رباخواری و سودجویی و با خروج ارز و گرانفروشی به حد سرسام آور و قاچاق و احتكار مستمندان ومحرومان جامعه را تا حد نابودي در فشار قرار داده و جامعه را به فساد كشانده می گردد؟

107- آیا اقتصاد مقاومتی عمران تدریجی کشور را بر طبق اسلام ناب محمدی(ص) و احكام خداوند تعالی طلب می کند؟

108- آیا اقتصاد مقاومتی از دیدگاه امام راحل مانع قدرتهای بزرگ بوده كه برای وابسته كردن كشورها و ملت ها با حیله های مختلف كشورها را بازاری برای شرق و غرب درست كرده و منافع آنان را تامین نموده و ملت ها را عقب مانده و مصرفی بار می آورند؟

109- آیا اقتصاد مقاومتی قدرت استیفای حق با چنگ و دندان را به مستضعفان جهان می دهد؟

110-آيا از دیدگاه امام خمینی(ره) اعتقادبه روحيه ايثار وشهادت طلبي، اقتصاد مقاومتي را دراجرا حمايت مي كند؟

 

 

افزودن نظر جدید

کد امنیتی
کد امنیتی برای جلوگیری از ارسال اسپم می باشد.
Image CAPTCHA
لطفا کاراکترهای تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.

پیوندهای تصویری