تاریخ انتشار:97/6/14 - 12:03
شماره مطلب:1397614
تحول در آموزش و پرورش به شرط قرآن سالاری

باید قرآن از درون قبرستان ها آزاد شود

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: تا آموزش و پرورش، قرآن سالار نشود در بحث تحول هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس به مظلومیت و مهجوریت قرآن در قالب ساحت های ششگانه سند تحول و مبانی پنجگانه تربیت آن، اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین درودی با توجه به خطبه ۱۵۸ نهج البلاغه که حضرت فرمودند«ألا إنَّ فیهِ عِلمَ ما یَأتِی، و الحَدیثَ عنِ الماضِی ، و دَواءَ دائکُم ، و نَظمَ ما بینَکُم» بدانید که در قرآن، علوم مربوط به آینده و سخن از گذشته و داروی درد شما و آنچه مایه نظم و سامان میان شماست، وجود دارد، گفت: ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی حیات طیبه تحت هیچ عنوانی به دور از آیات وحی چهره عمل به خود نخواهد دید، چرا که رنج ددمنشی از خانه قلب و جعبه افکار آدمی بر می خیزد.
وی ادامه داد: اگر انتظار بر این است که با تحول آموزش و پرورش، دانش آموزان ماهر و متدین داشته باشیم، گریزی نیست که باید قرآن در متون درسی و تعلیم معلمان و تزکیه روحانیون، اولویت نخست را کسب کرده باشد؛ قرآن حکیم کتابی نیست که با تجربه بشری تکمیل و ترویج شود یعنی در یک کلاس قرآن تدریس شود و در کلاس دیگر از قوانین موجودات تسبیح گوی عالم تحت عناوین دروس پایه بدون توجه به آیات وحی آموزشی بدرخشد تا همه نیازهای مربی و متربی را پاسخگوی مستمر باشد.

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در زندگینامه بوعلی سینا آمده است که ایشان در سن 10 سالگی آنچنان با قرآن مأنوس شد که اساتیدش از دانسته هایش اظهار شگفتی می کردند همان بوعلی که در حال حاضر در آکادمی های جهان از او به عنوان یک مبتکر و ...

افزودن نظر جدید

کد امنیتی
کد امنیتی برای جلوگیری از ارسال اسپم می باشد.
Image CAPTCHA
لطفا کاراکترهای تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.

پیوندهای تصویری