تاریخ انتشار:96/12/16 - 09:38
شماره مطلب:13961216

مباني پنجگانه تربيت سند تحول بنيادين در وصيت نامه نوراني شهيدان

به گزارش مرکز بسیج فرهنگیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها، حجت الاسلام حسین درودی در این نشست به بررسی و تبیین مبانی اساسی تربیت در سند تحول بنیادین پرداخت.
معاون امور استانهای دبیر خانه ستاد همکاری ها گفت ؛ اگر نگاهی به سرگذشت شهدای جنگ ونیز مدافعان حرم داشته باشیم به راحتی به این حقیقت خواهیم رسید که مهمترین مساله درعروج ملکوتی شهدا ظرف پاکی است که آموزه های دینی را به خود جذب کرده است.
وی افزود؛ سرگذشت شهید والامقام ، محمد رضا تورجی زاده نمونه بارزی از این حقیقت است آنجا که در وصیت نامه خود نوشته است ، «زمانی که قدم اول را در این راه برداشتم به نیت لقای خدا و شهادت بود،امروز بعد از گذشت این مدت راغب تر شده ام که این دنیا محلی نیست که دلی هوای ماندن در آن را بنماید......»
حجت الاسلام درودی در ادامه به دیگر بند های سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت؛در بخش دیگری از سند تحول،«هوس ها و ضروریات سطح پایین حیات مادی را به محدویت ظرفیت های وجودی متربیان نسبت می دهد» در این زمینه اموری که می تواند گنجایش این ظرف وجودی را گسترش وبه وسیله ای برای رسیدن به لقا الله تبدیل کند، نهادهای مرتبط با این مهم ،یعنی محیط ، خانواده ، مدرسه و مسجد است.
وی در ادامه افزود؛ خروجی پیوند تربیتی این عناصر، امثال شهید محمد رضا تورجی زاده می شود که با آمادگی کامل و توشه گرفتن از آنها ، هنگام ورودبه سپاه همواره به همرزمان خود می گوید ؛ «این لباس که بر تن کرده اید خلعتی است از جانب فرزند حضرت زهرا سلام الله علیها پس لیاقت خود را به اثبات برسانید».
سخنران این نشست ،سند تحول بنیادین را مسیر روشنی برای تربیت نسل آینده دانست و گفت؛ با تحقق مفاد این سند می توان امید داشت راه پر افتخار شهدای دانش آموز و معلم ادامه یابد، زیرا آنچه این سند در پی تحقق ان است هویت بخشی به نسل جدید و انتخاب اختیاری راه نجات براساس آموزه های دینی است.
در ادامه خلاصه جلسات برگزار شده جهت بهره برداری تقدیم میگردد.

افزودن نظر جدید

کد امنیتی
کد امنیتی برای جلوگیری از ارسال اسپم می باشد.
Image CAPTCHA
لطفا کاراکترهای تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.

پیوندهای تصویری